Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

tymak

21. 4. 2009 0:19
monopol?

O  problematiku autorských práv a patentů se prakticky  nezajímám. Domnívám  se,že to v podtsatě  neznamená  nic jiného,než  že  po  určitou  dobu (u  patentů řádově roky,u  dalších autorskách práv  nevím)  mám  právo  rozhodovat,  kdo a  jak  bude  nakládat  s mým majetkem. Takže  je  snad  samozřejmé,že ten kdo sám nic nevymyslel ani nevytvořil bude  znevýhodněn.  Dále  uvádíte,  že zákazník cenu MUSÍ akceptovat, ale každý má právo  nekoupit nebo koupit od  jiného, levnějšího, ne? A příklad na závěr: Postavíte  penzion a  stát vám nařídí, jaké můžete mít ceny (když v něm máte ten monopol) nebo  soused neuzná vaše  vlastnictví  a začne  provozovat půlku penzionu  na sebe. Obojí  by  vám  jiste  vadilo, tak proč po  tom  voláte v případě  duševního vlastnictví?

0 0
možnosti
JM

djsano

19. 4. 2009 8:05
Blábol

To, že celý článek je blábol pochopí každý, kdo má IQ větší než číslo bot. Co mne osobně upoutalo nejvíc a co považuji za důkaz toho,,že autor je naprosto mimo je přirovnání, nebo spíš žádost na cenovou regulaci patentů s odvoláním na cenovou regulaci roamingových hovorů. To je blbost do nebe volajicí. Roaming je možno regulovat z důvodu, že lze naprosto jednoduše určit náklady s ním spojené. Na trhu EU je pár operátorů s propojenou telekomunikační infrastrukturou a tudíž náklady na spojení hovoru jsou otázkou jednoduché kalkulace. Zajímalo by mne, jak autor vypočte náklady na získání všech možných patentů a autorských práv napříč spektrem trhu, aby dokázal objektivně stanovit ono minimum a maximum. Nesmysl. Jsou patenty jejíž vývoj Vás může stát miliardy Euro, a na druhé straně můžete získat autorská práva ne věc, která má cenu pár centů. Zde se prostě regulace uplatnit nedá.

0 0
možnosti
KK

Lisinha

19. 4. 2009 0:58
Milý soudruhu spotřebiteli,

když vám vadí, že někdo mnoho let vyrábí molekulu, která zabíjí bebí, ale nikoli vás, tak to nekupujte. Na horečku můžete žvýkat vrbovou kůru, nebo můžete svobodně zemřít na sepsi, nikdo vám nebrání. Když máte pocit, že různí patlalové,pisálkové a vědátoři jsou akorát příživníci, tak kde berete tu drzost, že používáte softváre, které vám umožňuje psát? Programátor se taky při kódování řádně nezpotil ani neumazal a tyje z těch zlých autorských práv.

0 0
možnosti
V

Viktor-Č

18. 4. 2009 23:10
Eh?

Nechápu, na co si stěžujete. Že někdo prodává příliš draho? No tak nekupujte. Nebo Vy snad musíte mít kalendář s kreslanými obrázky? A musíte poslouchat zrovna hudbu interpreta XY? Ne, nemusíte. Pokud se Vám zdá drahý - nafotografujte si obrázky do kalendáře a poslouchejte někoho jiného nebo si sám zazpívejte :-P

A jak se k někomu dostala práva k nějakému duševnímu vlastnictví Vám může být už úplně fuk. Možná je zdědil, možná vyhrál v kartách, jeho věc.

0 0
možnosti
PK

krpjan

18. 4. 2009 20:33
odpověď

Maximalizace zisku je pohled z pozice prodávajícího. Minimalizace zisku je pozice kupujícího.  Na fungujícím trhu

platí princip téměř volné soutěže,

takže záíkazník může volit nižší cenu, popřípadě dokonce smlouvat(rabat)

S koncertem máte celkem pravdu. Ale na příklad v Berlíně se neprodané vstupenky do divadel prodávají těsně před započetím představení údajně za podstatně sníženou paušální cenu 2,50 euro. Nenapadám výši ceny, ale jejich bezkonkurenčnost..S přátelskými pozdravy

Kroupa:-)

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

18. 4. 2009 19:07
To myslíte vážně?

Pokud jsem to správně pochopil, tvrdíte, že cenu za autorská díla si určují vlastníci práv nějakým tajným výpočtem a kupující to nemůže ovlivnit.

A já myslel, že ta cena je určena převážně tím, za kolik se vyplatí dílo prodávat, aby součin ceny a počtu kupujících byl co nejvyšší (říká se tomu tuším maximalizace zisku).

Pro podporu svého tvrzení uvedu třeba to, že vstupenka na koncert světové hvězdy je dražší než vstupenka na koncert naší hvězdy a ta je dražší než vstupenka na Frantu, co brnká na kytaru v hospodě na náměstí. Stejně tak cena starších CD stejného interpreta je nižší než cena nových, neboť o nová je větší zájem. A kalendář s Ladovými obrázky bude dražší než kalendář s obrázky, které bych načmáral já, protože o Ladu je větší zájem.

A čím své tvrzení podpoříte Vy?

0 0
možnosti
  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1279x
Caveat venditor (Prodávající by měl dát pozor. )
Odpovědnost za vlastnosti prodávaného zboží nese prodávající.
To platí nejen v ekonomii, ale i v politice.