Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jirkaknop

27. 6. 2009 11:34
Dobrá manipulace

protože třeba u Trabantu se posilovač řízení opravovat nemusel. Je jasné proč. S převodovkou , pokud jste měl problémy , pak je to asi zvykem z Tabantu - automat na volnoběh. Kvalita nešla ani tak dolů ,ale auta jsou mnohem složitější , mají mnohem více systémů , které vyžadují údržbu. Třeba psací stroj Consul vydržel desítky let , ale počítač mám každé 3-5 let nový. I ty telefony nejsou co bývaly , dřív se zatočilo kličkou a spojovatelka spojovala. Dnes si složitě musím vložit SIM kartu , zadat PIN , mačkat na klávesnici a občas se ztrácí signál , když někde jedu. Co naděláme , doba je stále horší , platy nižší , výrobky větší a větší zmetky.. 

0 0
možnosti

petr štursa (velmi arogantní)

27. 6. 2009 11:09
Ach jo

Moorovi by se to libilo, byla by to skvela manipulace. Tak zaprve trabant byl neskutecny smejd. To, aby se motor neprehrival, vyresil jisty genialni konstrukter v tatrovce uz ve dvacatych letech, nemci to prostrednictvim sveho slavneho (v tomto pripade narodniho) socialisty Hitlera ukradli a od te doby na tom nic nezmenili. Trabant mel spoustu zavad a pri havarii to byla rakev, jake nebylo rovno. No a kdo ma zajem, muze ho dneska koupit za hubicku.

-

Ve vychodni evrope neexistuj kapitalismus, takze pan vlastni vyrobek obycejne polosocialisticke fabriky, vyrobeny byvalimi socialistickymi zamestnanci.

-

Tehdejsi nejcastejsi mzda (median, prumernou nepocitam, aby rudi nekriceli) byla asi desetkrat nizsi, nez dneska. Takze za cenu trabanta muzu mit dneska malyho renaulta a jeste motorku petistovku. Tehdy by to byla nejvetsi frajerina siroko daleko.

0 0
možnosti

petr štursa (velmi arogantní)

27. 6. 2009 11:13
Re: Ach jo

Co se zivotnosti tyce, tak autor je pitomec. Ja napriklad koupil auto, na kterem krome vymen a kontrol, popsanych jako preventivni v servisni knizce, nebylo potreba za mnoho desitek tisic kilometru menit lautr nic. Ani zarovku. U trabanta bych byl rad, kdybych dojel z mototechny domu.

-

Takze ne kapitalismus, ani trh (ktery v teto oblasti prakticky neexistuje), ale blbost na strane spotrebitele je tim pravym vinikem.

0 0
možnosti

ak1975

27. 6. 2009 11:09
včera a dnes

autor má pravdu, tehdejší stroje byly stavěny na mnohem delší životnost, dnešním zájmem všech výrobců je jen prodej

0 0
možnosti

jonathan 33

27. 6. 2009 11:07
co to máte

za auto proboha?

0 0
možnosti

petr štursa (velmi arogantní)

27. 6. 2009 11:14
Re: co to máte

To asi nebude auto, to bude fabie. Co jineho si takovy clovek muze koupit?

0 0
možnosti

kenev

27. 6. 2009 9:42
a nakonec jsem

si nad ním opékal já a ostatní pozůstalí špekáčky.;-D;-D;-)

0 0
možnosti

Stará kára

27. 6. 2009 9:41
Je při srovnávání cen prosím respektujte různou cenovou

(a mzdovou) úroveň v roce 1985 a v roce 2009.  Tehdejší škodovka za cca 54 tisíc stála v dnešních cenách reálně 540 až 600 tisíc. 

0 0
možnosti

oldiess

27. 6. 2009 9:40
a tak je to se vším

Písmenka na klávesnicích co jsem používal cca 8 let vydržela vždy než jsem je dal na půdul, u nového PC s e mi pak  ošoupala po roce, tak jsem koupil novou a ani ne za rok jsou zase ošoupaná - pochopitelně, že klapky ze starých tam dát nejdou, tak si lepím papírky, no asi to vezmu a půjdu jim to vrátit a ukážu - kdyby kopali, že to moc používám - ty staré klávesnice

0 0
možnosti

Ccecil

27. 6. 2009 9:39
Pohádky

Když si vzpomenu na socialistické hliníkové rozvody elektriky, na plstové praskající čepičky na sloupech rozvodů z NDR a podobné "na věčné časy" dělané věci, je mi zle. Ono to totiž není jestli je to socialistické nebo kapitalistické, ale o tom, jestli to projektoval a děla člověk chytrý a zodpovědný neo to dělal diletant. Ale to už je o něčem jiném.

0 0
možnosti

rezjir

27. 6. 2009 9:19
Mám dotaz

Byl jste alespoň členem ÚV  KSČ, že jste si trajdal z Jugoslávie do Říma v trabantu? Já jenom, že jiní překonávali železnou oponu pouze v balonu.

0 0
možnosti

kenev

27. 6. 2009 9:45
Re: Mám dotaz

bohužel většina vyšší vrstvy NDR v těch dnes oplakávaných trabantech. Možná s balonem.;-D

0 0
možnosti

Matyas Sandorf

27. 6. 2009 9:06
Dnešní výrobky mají sice dvouletou záruční

dobu, ale dobu použitelnosti mají cca 2,5 let. Dříve byla záruční doba 6 měsíců,  ale doba použitelnosti byla 15-20 let. A pokud se něco pokazilo, tak se to dalo za "hubičku" opravit.

0 0
možnosti
  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1279x
Caveat venditor (Prodávající by měl dát pozor. )
Odpovědnost za vlastnosti prodávaného zboží nese prodávající.
To platí nejen v ekonomii, ale i v politice.